PERSOANE INTERESATE

miercuri, 6 octombrie 2010

Un rob liber

"Cum suspina robul dupa umbra... asa am eu parte de luni de durere...."


Pe vremea cand mai exista sclavia si comertul cu sclavi ,in piata unui oras  a fost adus impreuna cu alti sclavi si un tanar inalt zvele si voinic,pe care putea sa-l observa oricine. Stapanul lor murise si urmau sa fie vanduti aaltor proprietari, care plateau mai mult ca la o licitatie.  Pe acest tanar il chema Jo , el ura  din tot sufletul sau acest negot , ura lanturile  cu oameni vanduti precum animalele, si pentru faptul ca  erau tratati diferit fata de cei bogati. 
 Jo era expus in mijlocul pietei cu ceilati sclavi in dogoarea soarelui,insetati si obositi , dar in sinea sa si-a propus ca indiferent cine il va cumpara , nu va mai lucra  nimic pentru noul sau stapan. deodata negustorul ii pomeni numele si il prezenta cumparatorilor;"Jo este un baiat de treaba, bun de munca, pentru multi ani inainte......" dar Jo spuse cu voce tare "nu voi mai munci pentru nimeni"  Negustorul nu-i dadu nici o atentie si continua  mai departe sa mentioneze varsta , inaltimea greutatea, cautand sa urce pretul. 
suma crestea repede si lui Jo nu-i venea sa creada ca poate costa atat de mult.. Numarul cumparatorilor se micsora, pana cand in cele din urma  nu mai ramasesera decat doi barbati care doreau sa-l cumpere. 
In urmatorul moment se anunta o cifra extraordinar de mare iar unul din barbati se oferi sa-l cumpere si il lua cu el.Mergand pe drum Jo isi spunea tot timpul "n-am sa muncesc cu nici un chip, chiar daca ma va bate tot nu voi munci. Stapanul sau nici nu baga de seama ce tot spune acesta si isi continua drumul, dupa ce au ajuns acasa stapanul  in loc sa-l duca intr-a coliba pentru sclavi, acesta se opri in fata unei casute  si ii spuse;
 -"          Iata locuinta ta" 
_"     Locuinta mea?"'  intreaba Jo.. dar eu refuz sa muncesc" 
_Nu-ti cer sa muncesti; stai aici cat doresti" 
_Nu ma siliti sa muncesc? 
_Nu eu te-am cumparat sa-ti redau libertatea." 
_Sa-mi redati libertatea? intreaba sclavul nedumerit.Dar cum sa va multumesc?Sunt gata sa va slujesc intraga viata...!  si se prabusi la picioarele stapanului.
De atunci Jo a ramas in acea casuta si a slujit cu credinciosie pe noul sau stapan. 

Ceea ce reiese din aceasta povestioara , putem face si noi oamenii de rand pentru semenii nostri, bunatatea si iertarea pe cel care greseste este o invatatura iar Dumnezeu  ne-a scos pe toti din pacat , eliberandu-ne de ceea ce inseaman rau. asa am devenit oameni liberi din oameni aflati sub forta intunericului 
Ceea ce am primit cu totii se numeste lumina  divina doar ca trebuie sa invatam sa pastram aceasta prin toate faptele noastre. 

Rugaciune: Multumesc Doamne pentru  ca mai invatat ca faptele mele bune vor fi rodul bucuriei si bunastarii , si ca atunci cand daruiesc voi primi mult mai mult.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu