PERSOANE INTERESATE

miercuri, 25 mai 2011

Cumpana

"... cu ce masura masurati , vi se va masura ."

Un cioban a facut un targ cu un macelar. S-a inteles sa primeasca in fiecare saptamana un kg de carne in schimbul caruia ciobanul sa-i dea un kg de branza . Dupa cateva saptamani , macelarul l-a chemat pe cioban la o parte si i-a zis :
"-Asculta bade , nu e frumos!... Din branza dumitale intotdeauna lipseste ceva. De cate ori am cantarit-o , n-a iesit la socoteala . Nu e lucru crestinesc .
- Sa ma ierti , nene macelar , a raspuns ciobanul , dar eu nu sunt vinovat cu nimic , caci iata cum sta treaba : eu nu am cantar acasa , ci numai o cumpana veche . Intotdeauna am facut asa : am pus carnea dumitale pe un taler si branza mea pe celalalt taler , si cat a cantarit carnea dumitale de-o parte , atata branza am pus si eu pe cealalta parte , ca sa fie lucrul cu dreptate .
Macelarul s-a rosit ca racul , stiind ca el masura intotdeauna carnea cu lipsa , si din cauza aceasta trebuia sa primeasca si el cu lipsa branza .
Ah , cumpana , cate lucruri se pot scrie despre ea !


Fiecare dintre noi , cantarim in viata lucrurile , si niciodata nu vrem sa depasim un gram in plus . Dar .. cu cat vom da in plus , cu atata vom primi mai mult

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu