PERSOANE INTERESATE

miercuri, 19 ianuarie 2011

Grija omului

_"
Omul bogat se crede intelept , dar saracul care este priceput il cerceteaza"

 Ca in fiecare sat sau oras se afla cate o persona mai bogata si una mai saraca . Asa se face ca pe una din strazile orasului in care traim se afla si omul bogat si cel sarac .In afara de acest lucru va mai pot spune ca sunt vecini; cel bogat traieste intr-o vila frumoasa asa cum ai place fiecarui om iar cel sarac  traia intr-o casa amarata de aproape nici nu se putea zari din cauza frumoasei vile. Omul bogat primise mostenire de la parinti toata averea si cum vremurile i-au permis  El a inmultit bamii in conturi  .Cu toate ca cei saraci il respectau si il salutau cu "Sa traiesti boierule' mandria i se citea pe fata si zgarcenia pe buze. In afara de o casa frumoasa si averi mari, el avea si o nevasta frumoasa ,  copii destepti si cu scoli in strainatate, . Dar cu toate acestea  nu avea liniste noptile nu mai putea dormi, avea cosmaruri, sufletul ai era zdruncinat  si il rodea ceva  si nu isi putea da seama ce. Vazand ca viata lui este un zbucium a inceput a merge la ghicitoare,  care mai rau l-au pus pe ganduri., a luat drumul manastirilor dar linistea nu a aparut in viata lui. S-a luat de bautura ca sa uite de framantari si stand intr-una din zile la un pahar  isi zicea in gand ca ce n-ar da sa aiba linistea vecinului sau din casa mica si saraca.Vecinul sau sarac avea o multime de copii care dormeau toti intr-o camera si erau imbracati cu haine carpite  si pe tim p de vara alergau desculti. Dar in curtea vecinului sarac toata ziua se auzeau cantari de slava Domnului  de parca facea inadins.
 Asa ca "Boierul il intreaba vecin :
_De ce tot il tot  lauzi pe acest Domn al tau mai toata ziua? Nu vezi ca nu-ti da nimic , traiesti intr-o casa vai de ea , hainele iti sunt rupte si esti aproape sa mori de foame cu copii cu tot. Uita-te la mine sunt bogat am vila, masini de lux, haine de firma , bijurerii, bani , hrana din supermarket . Eu las rugaciunea pe seama popilor si uite ca dumnezeu imi tot da de toate   .Vecinul sarac imediat se gandi la un citat din Biblie si zise
 _ "Ce a fost v-a mai fi , si ce sa  facut , se va mai face; nu este nimic nou sub Soare"  si continua ;  Vai jupane nici o avere nu se compara cu ceea ce poate sa-ti dea Dumnezeu daca il primesti in inima . Si incepu sa-l indemne pe boier sa il primeasca pe Isus in inima sa, dar acesta intoarse spatele si pleca. Golind pahar dupa pahar se tot gandea cum poate vecinul lui sa aiba atata liniste si sa fie fericit. Si atunci i-a venit o idee prin care  sa-i dea si vecinului sau batae de cap; asa ca a umplut trei pungi cu bani si i le duse  vecinului sarac zicand.
_M-am tot gandit si m-am tot gandit ca nu este drept  ca langa un om bogat ca mine sa traiasca un om atat de sarac ca tine. asa ca iata ai trei pungi cu bani, sa-ti ridici o casa cu mai multe camere si sa-ti cumperi si ceva pamant ca sa dai copiilor si tu avere.
vecinul sarac a ramas surprins si totodata incurcat , nu stia ce sa zicasi iarasi isi aminti un verset" Este un mare rau , pe care l-am vazut sub soare: avutii pastrate sspre nefericirea stapanului lor."
_Ia vecine banii ca o sa-ti prinda bine, ca eu tii dau ca un bun crestin in numele Domnului.
_In numele Domnului zici boierule? zise saracul .
_Da vecine foloseste-i cum crezi de cuviinta   si in mintea lui gandi ca i-a reusit planul.
_Multumesc vecine este adevarat ca sunt sarac   ssi o sa-i primesc.Boierul pleca acasa multumit  de fapta buna pe care a facut dar cu intentie rea.
A doua zi vecinul Sarac statea pe prispa ingandurat si trist; iaar boierul privea din umbra razand si zicand:
 " nu mai canti imnuri de slava?" sa vezi si tu cum este cand ai bani si esti bogat"
Au trecut cateva zile  si boierul era multumit ca nu-l mai aude pe vecin cantand si radiind de fericire, gandind ca a facut o treaba buna. Dar a patra zi aude un fluierat vesel  si nui veni sa creada ca vecinul sau este iar in culmea bucuriei si cobora la vecinul sau mai sa-l stranga de gat dar se calma zicand:
_ Buna dimineata vecine.
_  Chiar ca-i buna.
_Da ce faci?
_Iata repar un pantof , ca doar sunt pantofar de meserie , trebuie sa-mi castig painea de toate zilele.
 _Pai nu ti-am dat eu bani pentru o viata.?
_Mi-ai dar boierule , Domnul sa te binecuvanteze dar nu-i mai am.
_Da ce-ai facut cu ei , i-ai investit in ceva, spune-mi si mie.?
 _Asa am facut i-am investit in ceva foarte folositor.
_Ce-ai facut , ce investitie asa buna ai gasit?
_I-am impartit la saraci, zambi acesta.si in mintea sa rasuna"Mai bine cel bun la suflet decat cel ingamfat"
Boierul simti ca-i fuge pamantul de sub picioare era gata , gata sa se napusteasca asupra pantofaruluidar se stapani si zise;
 _De ce i-ai impartit la saraci ca mai srac decat tine nu gasesti altul in tot orasul?
_Intotdeauna se gaseste cineva mai saracsau mai bogat decat tine!
 _Inteleapta vorba , dar ca sa ai o multime de bani in mana si  tu sa ramai la fel de sarac ca inainte nu pot intelege.
_Abia acum mi-am dat seama de vechea vorba "Banul este ochil dracului" asa ca atunci cand m-am vazut cu atatia bani am uitat de Domnul, de rugaciune. de cantari si de sfanta treime.Trei zile si nopti am stat treaz si m-am gandit  ce sa fac cu banii; nu puteam dormi parca eram posedat si tot gandindu-ma sa mi-am adus aminte ca mi-ai zis ca pot sa-i folosesc cum vreau si cum ma v-a indruma Dumnezeu.  Asa ca m-am rugat in genunchi  sa imi spuna cum sa-i folosesc , raspunsul a fost  acesta.  si acum ma simt mult mai impacat cu mine pentru ca nu erau bani munciti de mine si i-am implinit dorinta Domnului .
Pantofarul mai zise cu voce tare Cand incep lucrul imi fac cruce  asa ca
 :Mai bun sfarsitul lucrului decat inceputul lui"

Un comentariu:

  1. Printr-o simplă postare , puteti câştiga un premiu !

    Test Blogger va preamiaza !
    Pentru mai multe detalii :
    http://www.testblogger-ro.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere